ASSALAMUALAIKUM?HELLO?Welcome To My Blog..Enjoy Your Reading :D

HARITHAMIRA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Hidup di PMS

Daisypath Graduation tickers

Dia yang pergi!

Assalamualaikum
Hye semua,,
hmm,dah dekat sebulan arwah nenek pergi,Arwah meniggal pada 15/5,setiap kali balik kampung masih terasa yang nenek masih ada,walaupun aku mungkin tak delah rapat dengan  family belah ayah aku ni,tapi aku still sayang dorang,seriusly!Entah kenapa aku rasa macam sedih je.Bila nak lelap mata je masa kat rumah arwah tu,terbayang yang dia masih hidup dan tidur di bilik sebelah tu,huh,sebak juga rasanya.Apa yang lebih menyedihkan lagi sebelum dia pergi ke rahmahtullah,aku tak sempat jumpa dia ,
Before dia pergi,
Malam sebelum dia pergi,family aku call,dioang cakap nenek di hantar ke hospital JB,diorang pelik sebab nenek asyik nak tidor je, and mule melalot?!
huh,ase tu kami tak rase ape pon,bapa aku pulak tak de,pegi Pulau tioman ade hal kat sane,,
then esok,aku tunggu ayah aku kat Jeti mersing bersama anggota2 dia,then dia sampai kami terus gerak JB,
Dalam kereta ramai call ayah aku,(family2 yang jauh2) and tanya bila nak bawak balik?ayah aku pon pelik =.=''
bawak balik apa?ayah aku pon dah gabra
ayah aku cakap :ke dorang ade sorok apa2 ni??
Then kami sampai JB kol 5.
sampai-2 je dekat Hospital tu,Pak teh aku suruh tunggu kat Parking.,mata aku ni lah yang melilau-2 cari mane pakteh ni?
Then,aku cakap kat anggota ayah aku benti,tu pakteh
then kami pun turun kereta,
pakteh aku pon berlari pergi pelok ayah sambil nanges-2
huh,aku dah agak dari OTW lagi nenek dah pergi sebb ramai call
Kami pon ke bilik mayat,nenek pon dah siap dikapan kan :"(
sedih tengok nenek,,
tapi tahan juga air mata ni,tak boleh juga,nages lahjugak aku ni
even aku bukan cucu kesayangan,aku tetap sayang dia
nenek baik dengan aku,tapi aku je yang macam rasa aku ni tak layak nak manja dengan dia,yelah aku bukan cucu kesayangan kan.;( redha
Then,aku pun cium nenek,ya allah sejuknye pipi nenek
teketar2 aku nak cium nenek mase tu,sebab tu lah first time tengok mayat depan2 mata,huh,,and tulah first time aku pergi kubur :(
Lepas siap kebumikan,kami balek dan bace yassin sesame keluarga.
huh,sedih sangat2,kesian ayah sebab tak sempat jumpa mak yang lahirkan dia.Sebenarnya ayah berat hati nak pergi tioman,tapi kerana tugas dia terpakse pergi :(
 Aku dah mimpi arwah nenek dua kali dah,sedih nenek jumpa aku.tersenyum je,,seram pon ade
Maksu aku banyak cerita pasal nenek sebelum dia meninggal
sedih,kenapa kami tak perasan yang tu petanda dia nak pergi
:"(
Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang yang solehah
dan semoga rohnya dirahmati
Al-fatihah

Thank You Sudi Baca My Entrie!!

No comments:

Post a Comment